Relacja ze Strefy Inspiracji na Polagra Food 2018

Starania o wzrost eksportu polskiej żywności, utrzymanie wysokiej jakości produktów, skrócenie łańcucha dostaw i rozpowszechnienie certyfikatów jakości – to główne tematy Strefy Inspiracji podczas targów Polagra Food 2018 w Poznaniu.

 

Strefę Inspiracji zainaugurował panel „Jak skutecznie docierać do nowoczesnego konsumenta?”. Celem dyskusji było wskazanie małym i średnim przedsiębiorcom oraz producentom żywności kierunku rozwoju poprzez budowanie rozpoznawalności marki, pozycjonowanie produktu oraz wykorzystywanie nowych kanałów dystrybucji. Swoim doświadczeniem oraz informacjami na temat preferencji zakupowo-kulinarnych Polaków podzielili się przedstawiciele firm, których produkty spożywcze podbijają rynek lokalny i zagraniczny.

W dyskusji wzięli udział:

  • Ewa Nazim, PKN Orlen
  • Grzegorz Łapanowski, kucharz, przedsiębiorca i dziennikarz kulinarny
  • Aleksander Batorski, Fabryka Cukierków Pszczółka
  • Michał Wiśniewski, KOWR.

 

 

 

W kolejnym panelu prelegenci poinformowali, kto może i powinien ubiegać się o certyfikaty jakości, na czym polega przystąpienie do konkretnych systemów jakości, jakie są wymagania dotyczące przystąpienia oraz utrzymania danego znaku. Uczestnicy dowiedzieli się, jak rozpocząć starania o certyfikat i gdzie skierować pierwsze kroki.

Dyskusja była poświęcona korzyściom płynącym z uzyskania konkretnego certyfikatu jakości. Dotyczyła zarówno obszaru komunikacji z konsumentami poprzez potwierdzenie wysokiej jakości czy pochodzenia produktu, różnic w postrzeganiu certyfikowanych i niecertyfikowanych produktów na rynkach zagranicznych, a także możliwości ubiegania się o środki finansowe na promocję certyfikowanych produktów.

 

Prelegentami byli:

  • Iwona Kajdan-Zysnarska, Centrum Doradztwa Rolniczego
  • Aleksander Bednarski, COBICO Sp. z o.o.
  • Maciej Barton, Polska Ekologia
  • Izabella Byszewska, Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego
  • Sylwester Kwiatkowski, Zarzeccy Sp. z o.o.
  • Maciej Majewski, Stowarzyszenie Sady Grójeckie
  • Urszula Miazga, Zakład Mięsny Smak Górno
  • Michał Rzytki, MRiRW
  • Waldemar Sochaczewski, KOWR.

 

 

Temat znaków jakości, potrzeby i możliwości ich stosowania zdominował dyskusje i wydarzenia podczas poznańskich targów. To już pewne: produkty żywnościowe potrzebują znaków jakości i promocji, by rynek ten mógł rozwijać się jeszcze szybciej.