#Promocja

10 rad, jak angażować klienta w markę

Nowoczesny konsument chciałby dostosowywać produkt do swoich wymagań, a spersonalizowana oferta wpływa na jego lojalność wobec marek. – Najlepiej widać to na przykładzie Millenialsów – 52 proc. z nich przekonuje się do produktu właśnie dzięki personalizacji. Agencja  Freebee,  która  specjalizuje się w analizowaniu  zachowań  konsumentów i zajmuje się budowaniem lojalności wśród konsumentów, na swoim blogu podaje jak można zaangażować klienta?

Czytaj więcej...

Pasieki na dachach instytucji miejskich

Coraz częściej podczas przechadzki możemy zaobserwować pszczoły, które dobrze zadomowiły się na dachach rozmaitych urzędów i budynków publicznych. O dziwo, te pożyteczne owady zaadaptowały się do miejskich warunków. Pasieki pojawiły się na dachu warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki czy na kilku hotelach, a nawet na terenie Sejmu i Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Znajdziemy je także na budynkach  w innych miastach. Wkrótce rozpocznie się kolejne miodobranie w pasiece na dachu Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.

Czytaj więcej...

Badanie Neuromarketingowe

Każdy przedsiębiorca chce się dowiedzieć jak najwięcej na temat swoich klientów. Dlatego prowadzenie badań marketingowych jest ważnym elementem działania przedsiębiorstw. Nie są to badania rynku bo ich celem jest raczej zmniejszenie niepewności w trakcie procesu planowania, a także kontrola wykonania wprowadzonego planu. Każdy może dowiedzieć się więcej na temat swoich klientów niż oni deklarują? Połączenie badań w rodzaju EEG, Eyetrackingu i wywiadów pozwala w pełni zrozumieć motywy i emocje ludzi, dając odpowiedzi na temat atrakcyjności reklam, opakowań, półki i wiele innych.

Czytaj więcej...

STREFA INSPIRACJI W BYDGOSZCZY. KOLEJ NA BIAŁYSTOK

Już od roku projekt Strefa Inspiracji Agencji Rynku Rolnego dedykowany rolnikom, producentom i eksporterom żywności i organizacjom branżowym inspiruje, zachęca do kreatywnego myślenia i podejmowania niestandardowych działań w zakresie komunikacji i promocji. Spotykamy się zarówno w świecie wirtualnym, na naszym portalu, a także podczas organizowanych przez nasze Oddziały Terenowe konferencji.

Czytaj więcej...

Cross-border w e-commerce; Jak zarejestrować się do VAT-UE?

Sprzedaż towarów za granicę wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród polskich firm z sektora MSP. Dostępność produktów i konkurencyjne ceny sprzyjają wzrostowi sprzedaży zagranicznej szczególnie na portalach aukcyjnych. Przedsiębiorcy mają jednak pewne wątpliwości związane z dostawą i formalnościami, które na pierwszy rzut oka wydają się dość skomplikowane.

Czytaj więcej...

Pomoc rządu ożywia eksport

Według danych GUS w 2016 roku polski eksport zwiększył się o 2,3 proc., osiągając wartość 183,6 mld euro. Z szacunków KUKE (Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych) wynika, że w tym roku może on wzrosnąć nawet o 8 proc.. Jednym z filarów strategii planu premiera Mateusza Morawieckiego jest właśnie eksport i ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw.

Czytaj więcej...

Dobre perspektywy globalnego popytu na mięso

Struktura produkcji mięsa w naszym kraju zmienia się zgodnie z tendencjami obserwowanymi na świecie, a Polska jest kluczowym producentem mięsa w UE. W 2016 r. była największym producentem drobiu, 4. producentem wieprzowiny i 7. producentem wołowiny. Spożycie mięsa w Polsce w ostatnich latach charakteryzuje się niskim tempem wzrostu i w kolejnych latach nie należy oczekiwać jego przyspieszenia. W efekcie ekspansja na zagraniczne rynki jest nieuniknionym rozwiązaniem dla firm z branży mięsnej, które chcą szybko zwiększać sprzedaż. Obecnie w przypadku wołowiny eksport stanowi ponad 80% krajowej produkcji, drobiu prawie 40%, podczas gdy w przypadku wieprzowiny udział ten przekracza 20%. Duże znaczenie eksportu dla firm z polskiego sektora mięsnego wskazuje, że długoterminowe perspektywy globalnego popytu na mięso powinny być uwzględniane w ich strategiach.

Czytaj więcej...

Wielkanocna kampania promocji polskiej żywności

O tym, że „Polska smakuje”, należy mówić zawsze. Dlatego w  okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych  ruszyła ogólnopolska kampania „Polska smakuje każdego dnia”, której celem jest zachęcanie Polaków do poszukiwania i kupowania wysokiej jakości polskich produktów rolno-spożywczych. Przez cały rok.

Czytaj więcej...

Świeże soki w cenie

Wśród młodych konsumentów, choć nie tylko, coraz popularniejsze stają się tzw. soki NFC (not from concentrate). To konsekwencja rosnącej mody na zdrowy tryb życia i odżywiania się. Produkty tego typu są poszukiwane na półkach sklepowych, a ich dodatkowym walorem jest to, że są ekologiczne, zdrowe i zgodne z trendem slow food.

Czytaj więcej...

Supermarket Trade Show w Tokio jako przykład działania kontekstowego

Różnice w narodowym podejściu polegają nie tylko na sposobie prezentacji na targowych stoiskach, ale przede wszystkim w zachowaniu partnerów podczas rozmów. Japoński biznesmen nie przekroczy pewnej linii naszej ekspozycji, a zupełnie odwrotnie zachowuje się rozmówca z Chin. Te cechy różnicujące przedstawicieli krajów należy uwzględnić przygotowując się do udziału w międzynarodowych targach.

Czytaj więcej...

Zakupy prosto z pola

W Europie drobne gospodarstwa rolne współpracują bezpośrednio z konsumentami. W Polsce ten trend dopiero kiełkuje. Sprzedawcy prześcigają się w pomysłach na zaopatrzenie mieszczuchów w produkty ze wsi. Powstają kooperatywy spożywcze, sklepy internetowe „od rolnika” i firmy, które dostarczają kosze z ekologiczną żywnością pod wskazany adres.

Czytaj więcej...