#Promocja
10 rad, jak angażować klienta w markę
Nowoczesny konsument chciałby dostosowywać produkt do swoich wymagań, a spersonalizowana oferta wpływa na jego lojalność wobec marek. – Najlepiej widać to na przykładzie Millenialsów – 52 proc. z nich przekonuje się do produktu właśnie dzięki personalizacji. Agencja Freebee, która specjalizuje się w analizowaniu zachowań konsumentów i zajmuje się budowaniem lojalności wśród konsumentów, na swoim blogu podaje jak można zaangażować klienta?
Pasieki na dachach instytucji miejskich
Coraz częściej podczas przechadzki możemy zaobserwować pszczoły, które dobrze zadomowiły się na dachach rozmaitych urzędów i budynków publicznych. O dziwo, te pożyteczne owady zaadaptowały się do miejskich warunków. Pasieki pojawiły się na dachu warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki czy na kilku hotelach, a nawet na terenie Sejmu i Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Znajdziemy je także na budynkach w innych miastach. Wkrótce rozpocznie się kolejne miodobranie w pasiece na dachu Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.
Badanie Neuromarketingowe
Każdy przedsiębiorca chce się dowiedzieć jak najwięcej na temat swoich klientów. Dlatego prowadzenie badań marketingowych jest ważnym elementem działania przedsiębiorstw. Nie są to badania rynku bo ich celem jest raczej zmniejszenie niepewności w trakcie procesu planowania, a także kontrola wykonania wprowadzonego planu. Każdy może dowiedzieć się więcej na temat swoich klientów niż oni deklarują? Połączenie badań w rodzaju EEG, Eyetrackingu i wywiadów pozwala w pełni zrozumieć motywy i emocje ludzi, dając odpowiedzi na temat atrakcyjności reklam, opakowań, półki i wiele innych.
STREFA INSPIRACJI W BYDGOSZCZY. KOLEJ NA BIAŁYSTOK
Już od roku projekt Strefa Inspiracji Agencji Rynku Rolnego dedykowany rolnikom, producentom i eksporterom żywności i organizacjom branżowym inspiruje, zachęca do kreatywnego myślenia i podejmowania niestandardowych działań w zakresie komunikacji i promocji. Spotykamy się zarówno w świecie wirtualnym, na naszym portalu, a także podczas organizowanych przez nasze Oddziały Terenowe konferencji.
Cross-border w e-commerce; Jak zarejestrować się do VAT-UE?
Sprzedaż towarów za granicę wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród polskich firm z sektora MSP. Dostępność produktów i konkurencyjne ceny sprzyjają wzrostowi sprzedaży zagranicznej szczególnie na portalach aukcyjnych. Przedsiębiorcy mają jednak pewne wątpliwości związane z dostawą i formalnościami, które na pierwszy rzut oka wydają się dość skomplikowane.
Pomoc rządu ożywia eksport
Według danych GUS w 2016 roku polski eksport zwiększył się o 2,3 proc., osiągając wartość 183,6 mld euro. Z szacunków KUKE (Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych) wynika, że w tym roku może on wzrosnąć nawet o 8 proc.. Jednym z filarów strategii planu premiera Mateusza Morawieckiego jest właśnie eksport i ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw.
Dobre perspektywy globalnego popytu na mięso
Struktura produkcji mięsa w naszym kraju zmienia się zgodnie z tendencjami obserwowanymi na świecie, a Polska jest kluczowym producentem mięsa w UE. W 2016 r. była największym producentem drobiu, 4. producentem wieprzowiny i 7. producentem wołowiny. Spożycie mięsa w Polsce w ostatnich latach charakteryzuje się niskim tempem wzrostu i w kolejnych latach nie należy oczekiwać jego przyspieszenia. W efekcie ekspansja na zagraniczne rynki jest nieuniknionym rozwiązaniem dla firm z branży mięsnej, które chcą szybko zwiększać sprzedaż. Obecnie w przypadku wołowiny eksport stanowi ponad 80% krajowej produkcji, drobiu prawie 40%, podczas gdy w przypadku wieprzowiny udział ten przekracza 20%. Duże znaczenie eksportu dla firm z polskiego sektora mięsnego wskazuje, że długoterminowe perspektywy globalnego popytu na mięso powinny być uwzględniane w ich strategiach.
Wielkanocna kampania promocji polskiej żywności
Świeże soki w cenie
Wśród młodych konsumentów, choć nie tylko, coraz popularniejsze stają się tzw. soki NFC (not from concentrate). To konsekwencja rosnącej mody na zdrowy tryb życia i odżywiania się. Produkty tego typu są poszukiwane na półkach sklepowych, a ich dodatkowym walorem jest to, że są ekologiczne, zdrowe i zgodne z trendem slow food.
Pozyskiwanie nowych środków na realizację projektów z wykorzystaniem środków UE
Supermarket Trade Show w Tokio jako przykład działania kontekstowego
Różnice w narodowym podejściu polegają nie tylko na sposobie prezentacji na targowych stoiskach, ale przede wszystkim w zachowaniu partnerów podczas rozmów. Japoński biznesmen nie przekroczy pewnej linii naszej ekspozycji, a zupełnie odwrotnie zachowuje się rozmówca z Chin. Te cechy różnicujące przedstawicieli krajów należy uwzględnić przygotowując się do udziału w międzynarodowych targach.
Zakupy prosto z pola
W Europie drobne gospodarstwa rolne współpracują bezpośrednio z konsumentami. W Polsce ten trend dopiero kiełkuje. Sprzedawcy prześcigają się w pomysłach na zaopatrzenie mieszczuchów w produkty ze wsi. Powstają kooperatywy spożywcze, sklepy internetowe „od rolnika” i firmy, które dostarczają kosze z ekologiczną żywnością pod wskazany adres.
Strona 3 z 7