#Promocja

STREFA INSPIRACJI W BYDGOSZCZY. KOLEJ NA BIAŁYSTOK

Już od roku projekt Strefa Inspiracji Agencji Rynku Rolnego dedykowany rolnikom, producentom i eksporterom żywności i organizacjom branżowym inspiruje, zachęca do kreatywnego myślenia i podejmowania niestandardowych działań w zakresie komunikacji i promocji. Spotykamy się zarówno w świecie wirtualnym, na naszym portalu, a także podczas organizowanych przez nasze Oddziały Terenowe konferencji.

Czytaj więcej...

Cross-border w e-commerce; Jak zarejestrować się do VAT-UE?

Sprzedaż towarów za granicę wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród polskich firm z sektora MSP. Dostępność produktów i konkurencyjne ceny sprzyjają wzrostowi sprzedaży zagranicznej szczególnie na portalach aukcyjnych. Przedsiębiorcy mają jednak pewne wątpliwości związane z dostawą i formalnościami, które na pierwszy rzut oka wydają się dość skomplikowane.

Czytaj więcej...

Pomoc rządu ożywia eksport

Według danych GUS w 2016 roku polski eksport zwiększył się o 2,3 proc., osiągając wartość 183,6 mld euro. Z szacunków KUKE (Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych) wynika, że w tym roku może on wzrosnąć nawet o 8 proc.. Jednym z filarów strategii planu premiera Mateusza Morawieckiego jest właśnie eksport i ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw.

Czytaj więcej...

Dobre perspektywy globalnego popytu na mięso

Struktura produkcji mięsa w naszym kraju zmienia się zgodnie z tendencjami obserwowanymi na świecie, a Polska jest kluczowym producentem mięsa w UE. W 2016 r. była największym producentem drobiu, 4. producentem wieprzowiny i 7. producentem wołowiny. Spożycie mięsa w Polsce w ostatnich latach charakteryzuje się niskim tempem wzrostu i w kolejnych latach nie należy oczekiwać jego przyspieszenia. W efekcie ekspansja na zagraniczne rynki jest nieuniknionym rozwiązaniem dla firm z branży mięsnej, które chcą szybko zwiększać sprzedaż. Obecnie w przypadku wołowiny eksport stanowi ponad 80% krajowej produkcji, drobiu prawie 40%, podczas gdy w przypadku wieprzowiny udział ten przekracza 20%. Duże znaczenie eksportu dla firm z polskiego sektora mięsnego wskazuje, że długoterminowe perspektywy globalnego popytu na mięso powinny być uwzględniane w ich strategiach.

Czytaj więcej...

Wielkanocna kampania promocji polskiej żywności

O tym, że „Polska smakuje”, należy mówić zawsze. Dlatego w  okresie przygotowań do Świąt Wielkanocnych  ruszyła ogólnopolska kampania „Polska smakuje każdego dnia”, której celem jest zachęcanie Polaków do poszukiwania i kupowania wysokiej jakości polskich produktów rolno-spożywczych. Przez cały rok.

Czytaj więcej...

Świeże soki w cenie

Wśród młodych konsumentów, choć nie tylko, coraz popularniejsze stają się tzw. soki NFC (not from concentrate). To konsekwencja rosnącej mody na zdrowy tryb życia i odżywiania się. Produkty tego typu są poszukiwane na półkach sklepowych, a ich dodatkowym walorem jest to, że są ekologiczne, zdrowe i zgodne z trendem slow food.

Czytaj więcej...

Supermarket Trade Show w Tokio jako przykład działania kontekstowego

Różnice w narodowym podejściu polegają nie tylko na sposobie prezentacji na targowych stoiskach, ale przede wszystkim w zachowaniu partnerów podczas rozmów. Japoński biznesmen nie przekroczy pewnej linii naszej ekspozycji, a zupełnie odwrotnie zachowuje się rozmówca z Chin. Te cechy różnicujące przedstawicieli krajów należy uwzględnić przygotowując się do udziału w międzynarodowych targach.

Czytaj więcej...

Zakupy prosto z pola

W Europie drobne gospodarstwa rolne współpracują bezpośrednio z konsumentami. W Polsce ten trend dopiero kiełkuje. Sprzedawcy prześcigają się w pomysłach na zaopatrzenie mieszczuchów w produkty ze wsi. Powstają kooperatywy spożywcze, sklepy internetowe „od rolnika” i firmy, które dostarczają kosze z ekologiczną żywnością pod wskazany adres.

Czytaj więcej...

KONSUMENT ONLINE

Obecnie uwagę potencjalnych nabywców przyciągają przede wszystkim niesztampowe narzędzia promocji oraz zaskakujące rozwiązania reklamowe.Konsumenci w większym stopniu cieszą się życiem korzystając z cyfrowych udogodnień.

Czytaj więcej...

Produkty BIO w Polsce – oferta dla nowoczesnych klientów o wysokiej sile nabywczej?

Wymagania generacji Y oraz Z, czyli osób, które obecnie są w wieku 15–35 lat, będą oczekiwaniami najliczniejszej grupy wiekowej w 2025 roku. Wychowane na portalach społecznościowych, pokolenia te nie mieszczą się w zakresie dotychczasowych norm, poszukują wewnętrznego szczęścia oraz prostoty, których nie zaspokaja jedynie spożywanie dobrej jakości bioproduktów w klasycznym rozumieniu tego pojęcia.

Czytaj więcej...