KILKA MILIONÓW OBEJRZEŃ „EKIPY CHRUMASA”

We wcześniejszych publikacjach przybliżyliśmy Państwu kulisy powstania „Ekipy Chrumasa”, kampanii promującej program „Owoce i warzywa w szkole”. Opowiedzieliśmy o założeniach i celach, które przyjęliśmy do zrealizowania. Dziś czas na podsumowanie i odpowiedzenie sobie na pytanie, czy kampania była skuteczna, a jeśli tak, to dlaczego.

Kampania wystartowała 25 czerwca br. emitowanym w telewizji, internecie i radiu spotem reklamowym zapowiadającym serial.  Pierwszy odcinek  został opublikowany w serwisie YouTube 29 czerwca, a w każdy czwartek lipca miały miejsce premiery kolejnych czterech odcinków. Do każdego z nich zostały wyprodukowane – w formie zwiastunów – spoty reklamowe, które równolegle z filmami były emitowane w ramach kampanii telewizyjnej i internetowej oraz w radiu.

Dodatkowo prowadziliśmy działania z zakresu public relations, które polegały na organizacji oficjalnej premiery w jednym z warszawskich kin z udziałem dzieci, wywiadach, m.in. w telewizji śniadaniowej w programie „Pytanie na  śniadanie”, emisji słuchowisk radiowych w audycji Polskie Radio Dzieciom w PR1, artykułach w prasie i internecie oraz aktywnościach w mediach społecznościowych. Ludzkich rozmiarów maskotka Chrumasa wzięła udział w wydarzeniach plenerowych, a także odwiedziła dzieci w kilku warszawskich i krakowskich szpitalach.

W ramach kampanii zostały wyprodukowane również materiały reklamowe, czyli 5 tys. saszetek, tzw. nerek, oraz 80 tys. breloczków z wizerunkiem bohaterów serialu.

I w tym miejscu należy zadać pytanie. Jaki dziś jest efekt tych wszystkich działań?

Pierwszy odcinek serialu zamieszczony w serwisie You Tube ma prawie milion obejrzeń. Zakładając, że ta liczba to suma pojedynczych pełnych obejrzeń odcinka, a grupa docelowa, czyli liczba dzieci objętych programem „Owoce i warzywa w szkole” w roku szkolnym 2016/2017 wynosiła 1, 3 mln, oznacza to, że ¾ grupy docelowej obejrzało naszą kampanię. To bardzo dobry wynik. Co ważne, suma obejrzeń wszystkich 5 odcinków (bez zamieszczonych na stronie zwiastunów i innych materiałów publikowanych w radiu, telewizji i internecie) wynosi 3 miliony i liczba ta codziennie rośnie. Dobrym miernikiem działań są także komentarze zamieszczane przez widzów pod każdym z odcinków.  Jest ich blisko 2 tysiące, klikane dziecięcą ręką, są w zdecydowanej większości bardzo pozytywne. Co ważne, gdziekolwiek pojawialiśmy się z naszą kampanią, czy to na trasie koncertowej Lata z Radiem, gdzie na naszych bazarkach były specjalne kąciki dla dzieci z pokazami wszystkich odcinków serialu, czy to na innych wakacyjnych wydarzeniach, dzieciaki kojarzyły Chrumasa i jego niesamowitych szkolnych przyjaciół.

Kampania wzbudziła bardzo dużo pozytywnych emocji, zakorzeniła się w świadomości zarówno dzieci, jak i ich rodziców, bo do nich również została skierowana. Cel, czyli wspólne oglądanie serialu, który ma zachęcać do jedzenia owoców i warzyw, został osiągnięty.  Najlepszym podsumowaniem niech będzie fakt, że cały czas dostajemy pytania, czy planujemy drugi sezon „Ekipy Chrumasa”. Myślimy o tym. Dlatego było to też jednym z pytań naszej ankiety, której wyniki opublikujemy już wkrótce.  

 

Paweł Kocon
Zastępca Dyrektora
Departamentu Rozwoju Rynku KOWR