#we, #more, #now, czyli komunikacja marek i firm w 2020 roku

Już co czwarty dorosły Polak jest osobą urodzoną po 1989 roku. Są to osoby, które dorastały po upadku poprzedniego systemu, w Europie bez granic i z pełną dostępnością produktów z różnych branż. Spędzają coraz więcej czasu na korzystaniu z internetu, po którym serfują od dziecka, są aktywni w mediach społecznościowych.

Millenialsi, bo tak nazywane jest to pokolenie, przywiązują wagę do jakości życia. Chcą żyć zdrowo, aktywnie, dzielić czas na pracę i znajomych. Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a  prywatnym ma im zagwarantować czas na rozwijanie pasji, zainteresowań, a także dbałość o higienę życia. To oni nakręcili modę na siłownie i imprezy biegowe. Oglądając produkt, zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym, poszukują informacji, czy jest to fair trade, z jakich składników jest wykonany, czy ma dodatkowe benefity, które wspierają zdrowie. Chcą się dowiedzieć, gdzie produkt został wyprodukowany, jak i przez kogo, i liczą, że firmy im tych informacjych dostarczą.

Według raportów Nielsena, np.  „Trust in Advertising”, Millenialsi boją się, że wypadną z obiegu, ominie ich ważna informacja, nie zarejestrują się w wydarzeniu, w którym wezmą udział ich znajomi. To zjawisko nazywane FOMO, czyli fear of missing out. Dlatego spędzają tyle czasu na śledzeniu wydarzeń w sieci. Lubią multiscreening, czyli konsumowanie mediów na kilku urządzeniach jednocześnie. Na wszelki wypadek.

Millenialsi są opisywani przez trzy hashtagi: #we, #more, #now, czyli: #my, #więcej, #teraz:

  • pokolenie Millenialsów nie  wyobraża sobie życia bez internetu i smartfonów, dlatego #we oznacza właśnie komunikację non stop,
  • #more oznacza pokolenie, które każdego dnia chce szybciej i więcej,
  • dokonują wyboru pod wpływem chwili, chcą natychmiast realizować swoje potrzeby – to określa #now.

Millenialsi obecnie stanowią 25 proc. populacji Polski i, co najważniejsze, ich siła nabywcza rośnie. Są na początku karier zawodowych, a to oznacza, że do 35 roku życia będą szybko awansować i coraz więcej zarabiać. Będą też coraz więcej wydawać na życie. Już w 2020 roku będą stanowić 35 proc. populacji pracowników, więc to właśnie oni będą wydawali najwięcej pieniędzy usługi i produkty. Skoro przywiązują ogromną wagę do jakości życia, będą szukać produktów spożywczych wysokiej jakości, które będą istotną częścią ich zdrowego stylu życia, i takie kupować.

To właśnie dlatego potrzebna jest zmiana sposobu komunikacji marek i produktów z konsumentami. Producenci  muszą się dostosować do nowej grupy klientów i zmienić sposób przekazu marketingowego. W optymalnej propozycji handlowców dla Millenialsów należy uwzględnić maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie stwarza internet, budowanie wokół marki czy produktu pozytywnej historii: inspirującej, angażującej opowieści o produkcie lub marce, a następnie oparcie na niej całej komunikacji. Ważne są także elementy, które zaangażują klientów i pokażą im realne korzyści, jakie odniosą, kupując dany produkt czy usługę.