Era influencera, czyli skąd się wzięli blogerzy w „Pamiętniku Chrumasa”

Pojęcie to zyskuje coraz większą popularność. Pochodzi od angielskiego influence oznaczającego wpływanie. Osoba, którą nazywamy influencerem, to ktoś, kto ma silny wpływ na swoich odbiorców. Są wśród nich tzw. youtuberzy, blogerzy i gwiazdy Instagrama. Co ważne, influencerzy cieszą się popularnością i mają sporą grupę oddanych fanów. Ci już przekonani przyciągają kolejnych i tak grono odbiorców wciąż się powiększa.

Choć trend przyszedł do Polski z zagranicy, to (jak większość podobnych zjawisk) szybko się zadomowił. Na rodzimej scenie internetowej znajdziemy wielu influencerów, którzy swoją sieciową aktywnością inspirują tłumy. Popularność tych osób zaczęły wykorzystywać firmy, które zauważyły w nich ogromny potencjał reklamowy.

Dlaczego tak się dzieje? Bo zaangażowanie tych osób to także zaangażowanie ich odbiorców, którzy automatycznie sięgają po produkt firmowany twarzą ulubionego blogera. Influencerzy pełnią dziś tę funkcję, którą niegdyś pełniły inne autorytety, np. naukowcy. Są przy tym znacznie bardziej przystępni i na luzie. Nie wygłaszają opinii ex cathedrae. Co więcej, influencer to nie tylko ktoś, kto zdołał zgromadzić wokół siebie pewną liczbę odbiorców. To ktoś, kto każdego dnia dostarcza ciekawe dla danej grupy treści, pomysły czy rozwiązania. Ktoś, kto wyłapuje trendy szybciej niż inni, reaguje na nie i interpretuje, tworząc przy tym unikalny styl, który inni chcą naśladować.

Właśnie w tym tkwi siła influencerów i w tym potencjał widzą reklamodawcy. Ludzie ufają, że produkt, o którym mówi bloger, jest godny polecenia, a on sam go przetestował i z czystym sumieniem może polecić.

Nic więc dziwnego, że w działaniach promujących unijny „Program dla szkół”, dzięki któremu dzieci otrzymują nieodpłatnie owoce, warzywa oraz mleko i produkty mleczne,  także pojawiają się influencerzy.

Kampania promocyjna „Programu dla szkół” w dużej mierze jest prowadzona w sieci. Powód jest prosty: dzieci coraz częściej i chętniej korzystają z Internetu i oglądają programy on-line. Przygotowaliśmy dla nich blog Pamiętnik Chrumasa”, będący internetowym zapisem przygód szkolnych przyjaciół, znanych z ubiegłorocznego serialu animowanego Ekipa Chrumasa”.

W „Pamiętniku Chrumasa” są lokowane wątki informacyjne związane z „Programem dla szkół”, a także materiały pomocnicze, uatrakcyjniające zawartość oraz podnoszące popularność bloga, np.: zachęcające dzieci do wspólnego z rodzicami przygotowywania posiłków oraz wspólnego jedzenia śniadań w szkole. .

Co ważne, kampania została skierowana nie tylko do dzieci, ale również do ich rodziców. To właśnie rodzice są najbardziej odpowiedzialni za kształtowanie postaw żywieniowych dzieci. Ich rola w tym procesie jest nie do przecenienia.

Mając na uwadze, że grupami docelowymi są zarówno dzieci, jak i ich rodzice, do współpracy przy realizacji kampanii zaprosiliśmy troje influencerów znanych z sieci.

Oto oni:

Aktor Adam Fidusiewicz, znany dzieciom z roli Stasia Tarkowskiego w filmie „W pustyni i w puszczy”. Fidusiewicz już jako kilkulatek uprawiał judo i uczył się gimnastyki artystycznej. Dziś trenuje popping polegający na szybkim napinaniu i rozluźnianiu mięśni w rytm muzyki. Interesuje się także plastyką, snowboardem i internetem.

Katarzyna Anc-Szczepałek, mama trójki dzieci, prowadzi blog parentingowy – lifestylowy. Jej blog istnieje cztery i pół roku, a pisze w nim „o tym, co nas buduje i uczy. O tym, co nas cieszy i smuci”. Spora rodzina i dzieci w różnym okresie rozwoju fizycznego i emocjonalnego to nie lada wyzwanie, o którym pani Katarzyna opowiada innym rodzicom.

Jest z nami także Huyen, młoda Wietnamka, prowadzącą kanał Emce Kwadrat. Formuła programu jest prosta. Huyen odpowiada na najbardziej intrygujące, zagadkowe pytania związane z nauką. Z jej programu dowiemy się, na przykład, czym jest efekt motyla lub czy można chodzić po płynach. Prezenterka zaraża pozytywną energią i naprawdę chce się jej słuchać!

Jak widać, są to osoby o różnych zainteresowaniach, które swoje wypowiedzi kierują do innego audytorium. Blog Katarzyny Anc-Szczepałek czytają rodzice, Adam Fidusiewicz trafia do młodszych odbiorców, a wypowiedzi Huyen chętnie słuchają starsze dzieci i dorośli.

Wszystkich naszych influencerów łączy zamiłowanie do zdrowego stylu życia i odżywiania się, o których mówią w wywiadach udzielonych Chrumasowi. Ten spójny przekaz trafia do naszych grup docelowych: dzieci i ich rodziców.