Zdrowe i z pomysłem

Wygodne produkty są modne, a firmy muszą to wykorzystywać. Tu i teraz. Ci, którym się to udaje, mogą mówić o sukcesie. Produktami liofilizowanymi zajadają się nie tylko alpiniści, podróżnicy czy żeglarze. Chętnie sięgają po nie osoby po prostu ceniące wygodę.

 

Produkty liofilizowane to nie tylko bogate w składniki odżywcze jedzenie EKO, wysokiej jakości wsad do wyrobów czekoladowych, jogurtów, płatków śniadaniowych, lecz także doskonale przygotowany do trudnych warunków transportu prowiant.  Ale to tylko dość suche określenie (suchego w końcu) pokarmu, z  którego po dodaniu płynu  powstaje smakowity posiłek.

Owoce liofilizowane to produkty posiadające 90-100% naturalnych składników odżywczych. Zachowują naturalny wygląd, kolor, kształt, a ich smak niczym nie różni się od świeżych owoców.

Liofilizacja, czyli tak zwane suszenie sublimacyjne, jest najdroższym  i zarazem najlepszym sposobem pozbawienia produktu wody z zachowaniem  wartości odżywczych. Polega na sublimacji – czyli suszeniu produktu poprzez wymrażanie wody.  Liofilizaty zachowują pełny skład witamin, minerałów i innych substancji odżywczych. Dzięki temu, że proces odbywa się w sterylnych warunkach, bez jakichkolwiek dodatków czy konserwantów, produkty te są przy okazji oczyszczane z bakterii, które mogą być obecne w świeżym surowcu.

Polscy producenci liofilizatów sprzedają swoje wyroby na całym świecie. Ostatnio pojawili się na organizowanym przez ARR polskim stoisku narodowym w Tokio podczas targów spożywczych Supermarket Trade Show 2017. To najbardziej profesjonalna i ściśle nastawiona na nawiązywanie kontaktów biznesowych z japońskimi importerami, sieciami dystrybucyjnymi i pośrednikami handlowymi impreza targowa, skierowana przede wszystkim do firm rodzimych i zagranicznych, których produkty są jeszcze mało rozpoznawalne na japońskim rynku, bądź które dopiero starają się pozyskać japońskiego importera w Japonii.

Nasza obecność na tak odległych targach jak tokijskie Supermarket Trade Show 2017 i zainteresowanie polskimi produktami jest tego dowodem. Impreza wystawiennicza umożliwiła przedsiębiorcom także poznanie specyfiki rynku japońskiego, podobieństw i różnic w kulturze biznesowej obu krajów, a także zasad i zwyczajów handlowych na rynku japońskim oraz sposobów wejścia na rynek.

Według ekspertów Światowego Forum Ekonomicznego (2015) Japonia plasuje się na 5. pozycji wśród najbardziej innowacyjnych krajów na świecie. A skoro mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni doceniają innowacje, warto, by polscy przedsiębiorcy jeszcze intensywniej promowali na tym rynku swoje produkty.